13 oktober 2009

pyssel mot oro

Kastanjehjärta


Resan fortsätter och det är dags för nästa hållplats.
Hållplats Endokrinologen med ett stopp på två dygn.
Vill inte. Ingen i den här familjen vill. Vi vet att det inte är någon big deal. Småpotatis. Inte ens operation ännu.
Men vi vill inte.
Vill inte ligga i en sjukhussäng någonsin mer. Vill inte att känslan och mardrömmen ska komma tillbaka.


Pyssel är bra mot oro. Kastanjehjärtat får hänga där vid min plats i köket tills jag kommer hem igen.
.
Mycket pyssel & fejande blir det...
Leilalilaväggen har blivit vit =)
.
En annan hållplats såhär i oktober... makalösa natur...
.
.
Kastanjehjärta till er alla där ute!
Tag vara på dagarna!!!
.
.

40 kommentarer:

  1. Kärlek och omtankekramar från mig till dig & er. Hemma är ju där hjärtat bor. Skönt att tänka på om du övernattar på sjukhus.Kram Milla:)

    SvaraRadera
  2. Ja, pyssel kan verkligen vara rogivande, att få tänka på annat. Supersött hjärta du gjort.

    Sköt om dig!!!

    SvaraRadera
  3. Usch, så jobbigt. Håller alla tummar jag har för att det ska gå så bra det bara kan. Längtar tills du är tillbaka med dina små funderingar. Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  4. Jobbigt att återvända till en sjukhussäng, men det är ju bara en mycket kort stund. Blir bra hjärtat. Men förstår det känns tungt...Passar perfekt med ett hjärta som hänger och väntar på dig hemma. Jag ska skicka de allra varmaste kramar till dig med positiva energier. Hör av dig när du är tillbaks.
    Hjärtat var så djuriskt fint. Precis som du;)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Hoppas att allt bara går bra. Jag håller tummarna och tänker på dig...

    Underbart hjärta du gjort ♥

    Sköt om dig!

    KRam
    Anna-Malin

    SvaraRadera
  6. Jag håller också tummarna för dig och för att det ska gå så bra det bara kan de här två dygnen.

    Varm kram från Helena

    SvaraRadera
  7. Så vackert att det gör ont.
    Tänker på dig och skickar en stor kram!
    Matilda K

    SvaraRadera
  8. Kan förstå din oro och känner med dej. Då är som du skriver pyssel ett bra sätt att skingra sina tankar.

    Kastanjer ska vara bra mot strålning har jag hör men vet inte om det är sant eller om hon som berättade det hittat på det själv.

    Underbart fint hjärta av naturens gåva. Om jag ändå var så påhittig men är dålig på att ta tillvara sånt.

    Ha det så gott och pyssla på i lagom takt.

    SvaraRadera
  9. Usch då! Förstår att det känns oroligt. Bra att pyssla bort det värsta. Kram! ♥

    SvaraRadera
  10. Förstår att ångesten sätter in när det närmar sig sjukhus! Skönt att få skingra tankarna med lite pyssel. Du ska se... två dagar går snabbt och snart är du hemma igen. Håller tummarna för dig att det går bra på alla vis!
    Jag gillar väggen vit!
    Kram på dig och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  11. Stor kram till dig!
    Håller alla tummar och tår... Önskar er allt gott!

    Kram Marie
    PS. Fint hjärta...

    SvaraRadera
  12. Innan du vet ordet av så är du HEMMA igen skall du se, och frisk och kry!!!=D Jag håller alla tummar för dig och din familj! Och så FINT hjärta du gjort, och så fint med vitmålat! Här tapetseras det i skrivande stund i grönt - för det e ju skönt! :) Ser fram emot POSITIVA nyheter sen då;-)

    Trolda - med Hjärte-kramar =D

    SvaraRadera
  13. Massa extra energi och positiva tankar till DIG!
    Sänder lite extra höstsol på vägen där du går!

    Kram

    SvaraRadera
  14. OJ, får hoppas att besöket på endokrinologen går bra och du...du är snabbt hemma igen!!! Underbart vackert kastanjehjärta!!! Kram

    SvaraRadera
  15. Hoppas att du återvänder hem med lättare steg än när du gick.
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  16. Fy, så tråkigt! Jag förstår att sjukhus ger dig ångest!

    Jag mår dåligt när vi passerar lassa, förknippar det med mammas sjukdom och död...

    Men det kommer att gå bra, och snart är du hemma igen, tiden går fort, även när man inte har roligt.

    Jag tänker på dig och skickar massor av styrkekramar!

    Och vilken vacker krans du hade gjort!!

    Lycka till, nu!

    SvaraRadera
  17. Men åhh så underbart vackert kastanjehjärta, bedårande!! Usch förstår att det känns oroligt! Ta hand om dig, stor kram Sofia

    SvaraRadera
  18. Kastanjehjärta tillbaka till dig.

    Hoppas allt går bra, och sköt om dig.

    SvaraRadera
  19. Hej Milla,

    Vilket fint kastanjehjärta du pysslat, bra att det hjälper mot oron..

    Sköt om dig nu och hoppas att tiden på sjukhuset ska gå snabbt så att du snart är hemma igen.

    Stor kram Jenny

    SvaraRadera
  20. Sköt om dig - verkligen innerligt jättemycket!!! Jag har oxå en resa framför mig som jag febrilt försöker tänka bort!

    SvaraRadera
  21. Vännen då. Skänker dig en tanke och hoppas att allt är väl med dig.
    Hemmet är det tryggaste och förstår din motvilja att lämna det.
    Kramar om och hoppas att höra från dig snart igen
    Lina

    SvaraRadera
  22. Åååå jag önskar det fanns något jag kunde göra för dig. När skall du till sjukhuset?? Jag vet bara att man måste försöka fokusera på det som är en nära. Tänk på ditt kastanjhjärta....

    Jag sänder kärlek och styrka coch hopppas på att det skall hjälpa dig. Kramar från din vän Anna

    SvaraRadera
  23. Vackert hjärta! Pyssel är som balsam för själen...
    Hoppas att allt går bra!
    Kramen.

    SvaraRadera
  24. Vilket fint kastanjehjärta! Men hur tusan fik du igenom ståltråden? ;)

    Åh, vitt är så fint, vart super!

    Hoppas det går bra på sjukhuset!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Kärlek och kraft. Till dig.
    Mitt mantra till barnen,
    mig själv och de jag möter
    som behöver det.

    SvaraRadera
  26. Jag tycker också att jag har tillbringat alldeles för mycket tid vid en säng på ett sjukhus.. förstår verkligen att du stretar emot! Och vad kan vara bättre att sysselsätta sig med än med pyssel? En terapi som borde kunna skrivas ut på recept!

    SvaraRadera
  27. Lycka till med sjukhusvistelse! Var tvungen att googla på det ordet endokr....hade något med ämnesomsättning och hormoner att göra.
    Hoppas att allt går bra! Hjärta till dig också, rara människa!!

    SvaraRadera
  28. Jag hoppas allt går bra och skickar massor av kramar till dig och din familj.

    Sv: Ja det var väldigt spännande men ännu mera kul, kan bli en vän för livet :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  29. Usch..inget roligt!!! Ett stort varmt hjärta♥ tillbaks till dig!
    Ditt kastanje hjärta var jättefint♥

    ~~Go Kväll ♥ Mamma Millan~~

    SvaraRadera
  30. Inspirerande bilder du har! Pyssla på och krya på dig, hälsar L på http://wabisabi-style.blogspot.com/

    SvaraRadera
  31. Vilket vackert kastanjehjärta.....tänker på dej och skickar hjärtekramar!

    Två dagar känns långt men snart är du hemma i ditt vitmålade kök där hjärtat finns!

    Stor kram till dej!

    tina

    SvaraRadera
  32. Sänder mina varmaste tankar till dig, jag önskar så att du slapp allt vad sjukhus heter, du har liksom haft tillräckligt av det... Håller alla tummar som finns för att det går så bra som möjligt för dig och jag tror det är jätteviktigt att du pysslar så mycket du orkar så du inte gräver ner dig utan får annat att tänka på och du gör alltid så fina saker :)

    Du är stark och jag tror på dig!!

    Många kramar Bella

    SvaraRadera
  33. Vilket vackert hjärta. Blir nästan sugen på att ge mig ut på kastanjejakt! :)

    Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig.

    Stor kram från Amerikat!

    SvaraRadera
  34. En liten hälsning till dig såhär en fredagkväll. Hoppas du fått komma hem och att du mår bra.
    Kram!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  35. Låter jobbigt, hoppas det går bra. Fint hjärta du gjort! Sköt om dig!

    SvaraRadera
  36. älskar hjärtan...är en riktig hjärtoman. :-) Ha det allra bäst!!

    SvaraRadera
  37. ... och vilket slags hjärta som helst till dig, för du är så rar :). förstår att det känns motigt och motvilligt :/ och hoppas så på enbart goda resultat! pysslet blev iallafall jättefint :). och vad härligt ombytliga ni är med den där väggen *lol*.

    och jag vet... det där med hur viktigt det är att faktiskt inte alltid vara gränslös :). det jobbiga är bara när man hör sig själv och inser i vilken utsträckning man låter jääättejobbig *lol*. ett plakat är ju en god idé, men än så länge tror jag att mina barn skulle skylla på att de inte kan läsa. snorungar ;).

    håller alla tummar och tår!

    kramar och hjärtan på dig!

    SvaraRadera
  38. Milla
    HAr dig i tanken idag och undrar hur du har det. Hoppas att du inte har oron kvar ytan får njuta av dessa helt underbara höstdagar som vi haft .....Ville bara säga hej.....Kram vännen min

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...