19 februari 2010

karamellfärg

.
Ett plötsligt sug efter att måla den lilla spegeln svagt rosa...
.
.
Att vänta till morgondagen och köp av färg ansåg jag helt onödigt när jag nu hade både vit färg och röd karamellfärg hemma (!)
.
.
Att fortsätta med projekt pysselrum ansåg jag också vara onödigt...
.
Lite större projekt av detta slag har en tendens att dra ut på tiden i detta hem. Det dyker ju upp så många idéer på vägen som vill bli förverkligade. Och som sagt - ytterdörren går ändå inte att öppna på grund av all snö så det verkar finnas gott om tid att slutföra även detta projekt....
.
Jag gillar att rensa. Kanske därför jag har en tendens att samla på mig så många bra-att-ha-pyssel-saker...?!
.
Främst tomma förpackningar då =o
.
Så att det finns något att rensa menar jag.
.
Som Karin Mannerståls finfina tankrämsdesign.
Fast de tuberna kan jag ju inte slänga...
Undrar vad det va jag skulle göra med dem nu igen....
Vi bor i ett gammalt hus och pysselrummet ligger i ett f.d kök där nu heltäckningsmattan är ett minne blott.
Även om den var rosa så fick den inte vara kvar.Man vill ju inte ha hälsovårdsnämden efter sig...Vackra ljusa och alldeles alldeles underbara nyrensade bilder från pysselrummet kommer.
.
Med våren som sagt...
.
.

34 kommentarer:

  1. tack, för din goa kommentar! Den vita soffan har jag målat vit,hihi!

    Jag gillar också dom tandkräms tuberna! mera sånt i mataffärer:)

    Önskar dig en finfin helg:)
    kraam!
    Annnaleenas

    SvaraRadera
  2. Måla med karamellfärg...håller det? Det tycks bara vara fantasin som sätter gränser! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hallå hjärtat! Vilken smart ide med att blanda i karamellfärg! Hade inte haft en tanke åt det hållet... Smart:)

    Jag har också ett pysselrum som jag nu fixat till någorlunda...Men där råder Kreativ kaos så jag vågar inte visa bilder än så länge...

    Projekten hopar sig men inte överflödig tid, så jag väntar ett tag till. Men när barnen flyttar, då...

    Njut av helgen!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Låter spännande med lite rosa - vårkänslorna känns ganska avlägsna med snön yrandes utanför fönstren. Ser fram emot bilder!//kram maria

    SvaraRadera
  5. Amen Din blogg är en ljuvling...

    Agneta

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Har du karamellfärg i färgen..*ler*..funkade?!

    Alla sätt är ju bra utom de dåliga!

    Man måste vara fiffig!
    Trevlig helg!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  7. Ja, man tager vad man haver. Så fin rosafärg du fick till.

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  8. Jamen SJÄLVKLART skall du använda dig utav kreativiteten för att få till denna KARAMELL till spegel! =D Och varför köpa nytt när man har fullt med härliga saker i sina lyxiga gömmor!!! =D Och det är ju så himla KUL att pyssla, få idéer o genomföra dem allt eftersom...o vädermässigt sett mår man bäst inne! =D Spegeln ser riktigt fin ut o fint med rosa som accentfärg =D

    Trolda - önskar fin helg!!! =D

    SvaraRadera
  9. Ni ser ut att ha så fint! Gillar verkligen den översta bilden - med karamellfärg och allt. :-)

    Haha... gamla tandkrämstuber. Du slår nog min man i samlande. :-)

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Härligt att rensa! Är så skönt när det är klart... :)

    Önskar dig en härlig helg! Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Längtar också efter rosa, var kommer den längtan ifrån??

    SvaraRadera
  12. Håller med dig, - varför vänta med målning när man kan göra det på en gång?! Mitt otålighetsrekord är nog en gång för 15 år sedan, när jag började måla om köksmöblerna runt midnatt. Var visserligen jet-laggad efter en USA-resa, men folk i min omgivning tyckte inte att jag var mindre kokko för det...
    Ska bli spännande att se bilder på det färdiga rummet senare!
    Trevlig helg, och trevlig sportlovsvecka (som ju vecka 8 är här nere i Skåne)!

    SvaraRadera
  13. Ja du är rolig du, och uppfinningsrik! Jag har skulle inte komma på tanken att man kan ha karamellfärg i målarfärg.
    Det känns som det aldrig kommer att sluta snöa. Längtar så efter våren!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Haha känner igen det där med att spara :) "det kan vara bra att ha"
    Skönt att höra att det finns fler små hamstrar. Även om man rensar lite då och då :)

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  15. Ja du är verkligen uppfinningsrik och en minst sagt kreativ person!! Ljusrosa är ju så fint och vårigt, men VAR ÄR våren!?;-) Jag är så less på detta nu, suck...

    Må gott goa bloggis!

    Kram Sofia♥

    SvaraRadera
  16. Varje gång jag är här och läser på din fina blogg blir jag så imponerad över din uppfinningsrikedom och ständigt nya ideér, du är en inspirationskälla ska du veta och snyggt blir det du gör också :)

    Hoppas du får en skön helg trots snöovädret, jisses vad det blåser och snöar, gissar att vi kommer få problem att öppna ytterdörren imorgon också...

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  17. Alltid nya ideér och som sagt här är vi också insnöade idag. Gillar tandkrämstuberna * tavlor? Kram Milla

    SvaraRadera
  18. Nämen vad läckert att använda karamellfärg.

    Trevlig helg ♥, kram Sandra

    SvaraRadera
  19. Vilken bra idé med färgen till spegeln..! Du inspirerar mig massor!!!

    SvaraRadera
  20. Jag älskar med att samla och slänga.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  21. Hi hi jag är superduper bra på att slänga saker, ska jag komma,) Men iofs jag är väldigt bra på att ångra det jag har slängt med ibland;) Ha en underbar lördag, stor kram Mia♥

    SvaraRadera
  22. Du är påhittig, du Milla! Att använda karamellfärg som målarfärg skulle jag aldrig kommit på men det fungerar ju tydligen för spegeln ser jättefin ut!
    Ett eget pysselrum är väl nästan ett måste för dig som är så kreativ, jag ser fram emot nystädade bilder ;)
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Irene

    SvaraRadera
  23. Så härligt att se en likasinnad...

    Jag har också flera pärmar där jag sätter in inspirationsbilder ur tidningar, ...och så sparar jag allt möjligt som kan vara bra att ha till...ja, just...till vad??

    Funkade karamellfärgen? Det skulle jag aldrig ha kommit på, eller vågat testa.

    Ha en fin lördagskväll.

    Kram!

    SvaraRadera
  24. Idag när jag var in en snabbis i min atelje så insåg jag att jag behöver storstäda där. Rensa, röja och dammtorka. Jag blev riktigt städsugen. Jag hoppas att jag fortfarande är det på måndag...

    SvaraRadera
  25. Karamellfärg??
    Det var ett smart sätt att få till en liten brytning i färgen!

    Låter som ett trevligt projekt, pysselrummet.
    Kommer på mig själv med att hela tiden fara i väg i andra saker och dom där "ta tid" sakerna får vänta.
    Känns som att det inte gör så mycket=))
    Gillar lite kaos och frånvaro av perfektion.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  26. Tack snälla du :) Det är skönt att göra något nytt ibalnd!

    Ja, det var verkligen skönt att komma iväg en sväng. Även om Sundsvall inte riktigt är såå långt bort :)

    Kram!

    SvaraRadera
  27. Kan man måla med karamellfärg? Iofs kanske du bara färgade färgen med karamellfärg :-). Vilken smart idé!

    Jag känner också ett sug efter rosa, kanske är det för att det är en "gladfärg", eller så är det helt enkelt bara en längtan efter vår.

    Ha en fin söndag!

    Kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  28. Kul att du testade att pigmentera färgen med karamellfärg, det klart det håller!

    Kram Åse

    SvaraRadera
  29. Karamellfärg??? Nu fick jag genast lust att prova! Vet inte om jag nånsin målat något rosa, men jag är säker på att Julia godkänner att precis vad som helst i hennes rum får lite rosa färg på sig..!

    Ha en skön söndag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  30. Vilken smart ide med karmellfärg! Då behöver man ju bara blanda så mycket man behöver.
    Jag känner igen det där med att sammla på sig bra att ha när det gäller pyssel saker... hmm. Kan bli lite mycket ibland.

    SvaraRadera
  31. Du är väl bara för underbar...karamellfärg :)
    Skälv tog jag och målade ett bord i väggfärg häromdagen :)

    Massa snökramar

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Aha karamellfärg låter precis i min smak. Man tager vad man haver=)Är en liten gröngöling så några droppar grönt kanske skulle göra susen på något "målbart".Din spegel i rosa var nice,som vanligt! Det mesta du tar för dig är ju nice=)Ha en bra vecka/Annica

    SvaraRadera
  33. Hihi såna ideer du får för dig :0) Karamellfärg?! Men fint blev det!!!

    Varr rädd om dig, kram åsa

    SvaraRadera
  34. Smart att använda karamellfärg! Det blev riktigt fint :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...