29 december 2010

små nyårstips

Inför nyårsafton...


1.  Liten gåva att ta med på festen. Ljuslykta från Åhléns för 15:- styck!
2.  Lyxigt att slå in nyårspresenten i är de påsar som finns i t.e.x pulvermospaketet!
3.  Rolig nyårslek är att smälta tenn som du sedan häller i kallt vatten,
     ur klumpen som bildas kan du sedan sia hur kommande år ska bli : )
     (såg att mat-Tina och hennes gäster gjorde detta och blev påmind om hur vi förra nyårsfton
     tjöt av skratt åt dessa klumpar och våra framtidsutsikter. Roligt för både stora och små!)


Någon som har några speciella önskningar inför det nya året?

.

43 kommentarer:

  1. Vackert!
    Smarta små tips...har aldrig tänkt på att pulvermoset kunde bli sådär fint ;)
    Det där med tenn blev jag väldigt sugen på!
    Ha ett härligt slut och en ännu bättre början på året...
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. Så fint! Önskar dig ett riktigt gott nytt år och ser fram emot allt som kommer att hända nästa år! För dig och mig :) Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hmm, nu blev jag sugen på att leka... Har aldrig provat smälta tenn och "spå" kommande året. Men det vore ju en kul grej. Ska nog kolla vart jag får tag på tenn då...
    Kul men ideér på inslagning. Man glömmer så lätt det enkla som finns hemma.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Pulvermospåsen...
    Smart och återvinning på hög nivå!

    Önskningar ja, att min familj får vara frisk och att jag får fortsätta vara med dom.

    Om vi inte hörs så passar jag på att önska dig gott nytt år i massor!
    Och ett strålande 2011 förstås=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Fina bilder - kul idé med mospåsen även om halvförvirrade jag antagligen skulle glömma tömma den ordentligt innan jag gav bort den! :-D

    SvaraRadera
  6. Så söt liten ljuslykta!!

    Smälta tenn har jag aldrig gjort, men jag vet att bl.a mina svärföräldrar gjorde det förr på nyårsaftonen. Det skulle vara skoj att prova på.

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen, tack för smarta små tips och vackra bilder! Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och stor kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Fiffiga du vem kan ana att pulvermos kan va så flärdfullt;) stor Nyårskram till dig från mig. Nu drar jag till thailand /annica

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder du bjuder på idag, - så skira och pastelliga.
    Kul idé med spådom i tenn, - vet att vi har vad som behövs i källaren, så det får det kanske bli i år.
    Små bordspresenter är också trevligt, - jag brukar köpa cellofan i den lokala blomsteraffären, det skapar också fina inslagningar tillsammans med ett vackert band.
    Önskar dig sköna mellandagar och en riktigt härlig nyårsafton!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. God fortsättning!

    Vilka smart tips, det gillar jag. Jag har inte riktigt tänkt ut några nya önskningar, men jag brukar alltid känna för nya tag när det blir nytt år!. Något som jag hela tiden försöker lära mig och bli bättre på är återvinning. Dessutom tänker jag mer och mer på att laga och äta och odla riktig mat och gärna ekologisk.

    Ha nu ett riktigt Gott Nytt År och lycka till med alla nya projekt!

    Många varma kramar
    Karin

    SvaraRadera
  11. God fortsättning!

    Vilka smart tips, det gillar jag. Jag har inte riktigt tänkt ut några nya önskningar, men jag brukar alltid känna för nya tag när det blir nytt år!. Något som jag hela tiden försöker lära mig och bli bättre på är återvinning. Dessutom tänker jag mer och mer på att laga och äta och odla riktig mat och gärna ekologisk.

    Ha nu ett riktigt Gott Nytt År och lycka till med alla nya projekt!

    Många varma kramar
    Karin

    SvaraRadera
  12. Tack för besöket och dina fina tips....gillar ju det där med tennet.....vore kul att testa....gott nytt år

    SvaraRadera
  13. Härliga Milla!:)
    Vackra små pysselsaker som pryder till nyårsafton....:)
    Tror det får bli plankstek till mina nyårsgäster,och gör då moset av pulver, så blir det små underbara påsar över till mig att pyssla med....:)
    TACK, för dina alltid så underbara tips!:)
    KRAMAR till dig, och ett hjärtligt GOTT NYTT ÅR, Cia:)

    SvaraRadera
  14. Önskar dig ett Gott Nytt År - alltid härligt med nystarter! :-)

    Ta hand om dig! :-)

    SvaraRadera
  15. For en fin gave å gi når man skal bort <3 Ønsker deg en fiiin nyttårsfeiring!
    Jeg tror 2011 blir et BRA år!!!:)
    klem Nina

    SvaraRadera
  16. Oj så vackert! Man blir inspirerad! Hit kommer jag komma ofta!

    Gott slut och Gott nytt år!

    Ljus och värme
    /Helén

    SvaraRadera
  17. Och den käre Sambon som prompt hävdar på att göra EGET mos...(som är gööööör gött...=D) ;-) Fiffigt o finurligt som alltid här!!! =D "Liten" är frisk nu igen så en fika BLIR det snaaaaaart hoppas vi!!! =D GOTT NYTT ÅR!!! Och med en önskan till både DIG o MIG om ett härligt FRISKT o FINT åR!!!!! =D

    Trolda - kramar =D

    SvaraRadera
  18. Så smart med pulvermospåsarna!!! Nu ska här börjas sparas...

    Har aldrig testat att smälta tenn, kan tänka mig att det blir en rolig sysselsättning för alla.

    Hoppas allt är bra med dig och att du får ett riktigt bra nyår!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  19. Vilka roliga tips du kommer med! Det där att smälta tenn, det såg jag första gången på Barnen i Bullerbyn. Don gjorde det oxå på nyårsafton.
    Vi pratade om det här hemma när vi såg Tina och co på tv, men var sjutton får man tag på tenn?
    Ha en fin kväll och en glad nyårsafton i morgon!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  20. Tack för inspirationen vännen! Svårt att tro det är nyårsafton redan imorgon. Året har gått så himla fort! Kul också att höra att du kör egen låda nu - jag önskar dig all lycka till. Samtidigt vill jag önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Vilka fina tips! Jag fastnade helt för att sia i tenn och även om jag inte hinner fixa det inför morgondagen ska jag nog göra det om någon dag :)

    Jag önskar dig ett riktigt fint nytt år. Hoppas att det kommer att bjuda på mycket glädje.

    Stor kram
    Marie

    SvaraRadera
  22. Hej fina du! Kikar in och önskar dej ett Gott Nytt År! Underbara och smarta ideér....Ha ett fint slut på detta året och en härlig inledning på det nya!

    Stor kram till dej!
    tina

    SvaraRadera
  23. Toppen tips!! Men vad gör man med allt mos... måste ju banta vetdu..
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  24. Tänk vad snyggt det kan bli med så enkla medel :) kanon tips
    Ett Gott NYtt År vill jag passa på att önska dig Kram Therese

    SvaraRadera
  25. Vad spännande att följa dig och dina planer = )! Ha en underbar nyårsafton!

    Gott Nytt År!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  26. Då skulle man ju ha gjort pulvermos istället för riktigt potatismos ikväll alltså! ;-D Fast jag är ju bara bjuden till mig själv på nyår förstås..
    Oj, jag har nog inte än börjat tänka på vad jag önskar av det nya året! Bara lyckliga saker och mycket pyssel??
    Ett härligt gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  27. Hej fina Milla!

    Tänk, jag blir alltid så glad och varm inombords när jag kikar in här hos dig. Jag vet att jag alltid kommer att mötas av något klokt, vackert, kreativt eller tänkvärt som får mig att tänka, känna,le eller inspireras. Eller allt på en och samma gång. Du är en sådan inspirationskälla och en omtänksam bloggvän. Tack för att du finns och delar med dig.

    Extra glad blir jag av att läsa att du tagit steget som egenföretagare. Härligt Milla! De varmaste lyckönskningar och det ska bli härligt att få följa ditt äventyr. Ett äventyr som kommer att växa tillsammans med dig.

    Tack för tipset om att smälta tenn. Det får vi ta och testa här hemma en dag.

    Ett spännande och kreativt 2011 önskar jag dig kära bloggvän.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  28. ...tur man har pulvermos i skafferiet!!Haa!!

    GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  29. Gott Nytt år, allra finaste bloggvän! *•♥♫.ღ•*•●♥

    Tack för alla dina hälsningar och fina ord hos mig under året som gått!

    Ha ett härligt slut på året, så ses vi nästa år igen!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  30. Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig! Finfina bilder verkligen ♥

    Kram Jes ♥ Vita villa vila

    Ps!
    Vad härligt att komma tillbaka till bloggvärlden och läsa i kapp så många fina inlägg hos dig!!

    SvaraRadera
  31. Gott nytt år! Hoppas du får en underbar nyår!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  32. GOTT NYTT ÅR !!
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  33. Vilka braiga nyårstips! :-)

    Tack för alla fina hälsningar under året! :-) Jag önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År och till dig vill jag också säga ett stort LYCKA TILL med företaget. Jag vet att vingarna kommer att bära och att du kommer att flyga! :-)

    Varma nyårskramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  34. Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Hittade du inget i mellandagarna? Nu har jag sänkt priset på nästan allt!

    Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

    SvaraRadera
  35. Jag gillar din text "Gamla drömmar blir nya mål!
    Jag har just startat en blogg och den behöver lite justeringar men de kommer bara jag blir lite mera van med det hela! Kan i stort sett inget alls om web-design men roligt är det!:)
    Du har många fina idéer!
    Jag kommer säkert tillbaka hit fler gånger och blir inspirerad!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  36. SKÖN-SKÖNA Tips!!! :)
    Gott 2011 på DIG!

    SvaraRadera
  37. Gott Nytt År!!!

    Hoppas du fick en riktigt bra avslutning på 2010 och att 2011 blir ett givande och glädjefyllt år för dig, det är du väl värd!

    Tack för din braiga tips :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  38. Toppentips!
    All lycka till dig på det nya året!
    Blev så glad och läsa att du ska prova vingarna som egen företagare. Jag tror på dig ♥

    /Kram

    SvaraRadera
  39. Vilka roliga ideer, ska jag försöka komma ihåg till nästa nyår (eller till någon annan fest)

    Gott nytt år!!!

    Kram F

    SvaraRadera
  40. Gott Nytt År!

    Hoppas du hade en härlig Nyårsafton. Vi smälte tenn förra Nyåret (2009-2010). Väldigt skoj, men inte helt lätt att lista ut vad det egentligen visar. :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  41. fint! Vad pysslig du är! Jag har som säkert du också har, bara en önskan tills nästa år! Att familjen och vännerna ska fortsätta må bra! Gott nytt år vännen och jag ser fram emot att höra mer om dina nya planer! Kram Charlotte

    SvaraRadera
  42. God fortsättning på nya året du pyssliga.
    Jessika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...