15 augusti 2011

nystart

en tid mellan hallon och varm choklad


Sensommar och höst - en nystartstid.
Tid för nya projekt. Kanske ett projekt som väntat länge.
Kanske en dröm som får möta verkligheten.
Tiden finns. Nu.

Tid är det enda som är demokratiskt.


Upplever du ändå att tiden är knapp så kanske denna almanacka
som jag hittade på nätet kan vara något för dig : )

Ont om tid?
Beställ Nåndagsalmanackan 2012 - en almanacka med ÅTTA dagar i veckan; den åttonde heter Nåndag!
Vi säger ofta "Vi måste ses nån dag!". Nu finns äntligen en almanacka där Nåndagarna får lika mycket plats som veckans övriga dagar! Skriv upp det du SKULLE VILJA GÖRA nån dag, så ökar chansen att du verkligen GÖR det också! Beställning går att göra hos Ewa Nilsson på : www. lewalara.com

: )

54 kommentarer:

  1. Wow vilken almanacka! Det ligger något i det där med att skriva ner tankar och önskningar - borde göra det.
    kram / kristina

    SvaraRadera
  2. Varm choklad hade jag behövt idag, fick en dunder regnskur över mig och höll på att frysa ihjäl..burr!
    Ja, hösten är en härlig tid!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Nystart- det är så vi ska tänka...varm choklad låter ju underbart gott. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Jaa, den där almanackan skulle verkligen jag behöva. För så är ju faktiskt, nån dag så...

    Fina bilder!
    Kram C

    SvaraRadera
  5. Nystart blir det för mig denna höst! Och det känns så himla bra! Tack för vackra bilder och fin inspiration! Och nåndagskalender, det vore faktiskt inte så dumt!
    Kram Victoria

    SvaraRadera
  6. Nej, det är sommar, jag har semester en vecka till så hösten får gott vänta tills jag börjar jobba igen : )

    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Ja, visst det som en ny tid nu, en tid för annat, för sånt som fått vänta... och det känns fint!

    Kramar till dej!

    Lena

    SvaraRadera
  8. Härligt, det låter spännande med nya projekt ;)
    Jag känner också en stor dos av nystart!
    Kram Jenny
    underbara bilder!!!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar grej! En sådan skulle man ha inte minst nu när man som du skriver har massor av idéer och projekt på gång. Kram

    SvaraRadera
  10. Så vackert bildcollage. Hösten är verkligen en tid för nystart och arbetsro. Tid att andas.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  11. Du har helt rätt och sant! Jag gillar hösten och känner hur det börjat pirra och koka av alla idèer jag har. Den almanackan verkar ju perfekt trots att jag faktiskt har lyckats hälsa på alla jag ville träffa, fast det var ju på min semester förstås. Blir lite svårare nu när jag börjat jobba igen. Ha det gott! / Ann-Louise :)

    SvaraRadera
  12. Nån dag ....!!!
    Skall jag göra det jag inte gjort...
    Då kommer allt att gå som smort...

    För nu en ny dag jag funnit...
    Att göra sånt jag inte hunnit...

    Men det är ju inte bara jag...
    Som nu fått en extra dag...

    Utan oxå du härliga Milla...
    Som pysslar ihop något vi alla kommer att gilla...

    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder hos dig. Dina bilder som jag alltid kan sitta och drömma mig bort i... ♥

    Jag hoppas också på en nystart till den här hösten. Jag hoppas på jobb... :-\
    Jag bär minnena av min mamma son dog för snart ett år sedan.
    En ny tid, med nya möjligheter! :-)

    SvaraRadera
  14. Härlig inställning, I like! Ha det gott! Kramar Linda

    SvaraRadera
  15. Den almanackan vore verkligen något för mig :-) Tror jag ska klicka in dit...
    Men hallon i all ära, ÅKERBÄR!!! Finns det något godare?
    Här är många nystarter nu, alltid spännande i förskola på uppstart...I positiv form.

    Ha en underbar fortsättning på veckan!
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Kul kalender. Kanske man skulle ha. Det bästa tycker jag är när barnen frågar. Kan inte vi göra ..... nån gång eller nån dag? Visst, nån gång. : )

    Ha en toppen vecka!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. En sån almanacka skulle man verkligen behöva. Kul idé! Gillar hösten och får ofta en våg av inspiration med en massa saker jag vill göra.

    Ha det gott!

    /Johanna

    SvaraRadera
  18. WOW! Vilken otroligt bra och inspirerande blogg! Och vilket vackert hem ni har!

    Keep on rocking!!

    SvaraRadera
  19. Hi Hi! Ja, det skulle nog inte vara fel med en Nåndagskalender. Finns mycket som skulle hamna på just den veckodagen... :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  20. Tänk om det ändå hade funnits en dag till i veckan... på riktigt! Fast jag undrar om man fick gjort så mycket mer, den hade säkert blivit en arbetsdag i så fall! Men mycket sanning ligger i tanken med almanackan för finns det man vill göra med och man påminns varje dag så ökar säkerligen chansen att det blir av. Kul idé!
    Kram

    SvaraRadera
  21. här var fina bilder :)) mmkt inspiration och vackra saker..en sida att gilal helt enkelt..hittade hit via FB och en hög gemensamma vänner..minsann..ha det gott
    Marie

    SvaraRadera
  22. Som sagt, klokt almenacka! Och klokt sagt att tiden är demokratisk. Bilderna är fantastiska! Tack :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  23. Jaaaaa den ska jag beställa...NÅN DAG ;) Idag ska jag däremot dricka varm choklad med marshmallows - gud vad sugen jag blev efter att jag sett din bild!

    Kram F

    SvaraRadera
  24. Hahaha..jag kan inte annat än att skratta över ditt "klippan-projekt" =D ;-) Fyndiga du! =D

    Och sensommaren känns påtaglig...snart dags för varm choklad o MYS! =D

    Trolda - kramar =D

    SvaraRadera
  25. Åh, vad fin din blogg har blivit!!!
    Ja, visst är hösten härlig och den där almanackan får jag nog kika mer på...
    Kram, Linda

    SvaraRadera
  26. Hej..Du varje måndag är en nystart tycker jag,hahaa. Jättehäftig almenacka. Absolut nåt man behöver den där nåndan...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  27. Vilken härligt mening..."en tid mellan hallon och varm choklad"
    Beskriver ju NU så väldigt bra!

    Ha en skön vecka min fina vän!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  28. Hej!

    Japp! Nu har jag varit in och beställt...TRE stycken!!
    3 betala för 2 :)

    Jisses vilken bra uppfinning!
    Nu kanske man får ihop veckorna!
    Kramkram

    SvaraRadera
  29. Håller med dig, hösten är en tid för nystart. Den där almanackan verkar ju hur bra som helst! Tänk vad mycket fiffigt det finns.
    Maria

    SvaraRadera
  30. Den almanackan skulle jag mer än gärna vilja ha :) Den där nåndagen skulle lätt kunna fyllas med både det ena och andra, både måsten och trevligheter!

    Visst är hösten lite nystart så där, man får en chans att börja på nytt, göra annorlunda efter sommarledigheten!

    Hoppas du har en riktigt fin höst att se fram emot och ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  31. Så fin rubrik du har idag. Du får mej att fundera, kanske man ofta känner sig mellan något. fast egentligen är man i.

    Nåndag......... ja det är nog bra att skriva ner, små saker och stora som man drömmer om. Sträva efter det.

    Må så gott, kloka fina Camilla.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  32. Åhhh, jag vill verkligen ha den där åttonde dagen! Vilken bra almanacka:)

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  33. Underbar almanacka...tänk om man fick en extra dag i veckan att göra allt man inte hinner...
    Kramen.

    SvaraRadera
  34. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  35. Nästan så man vill äta dina bilder. Och ord :) Och vilken fiffig idé med almanackan. Jag älskar hösten! Och jag längtar till lite krispighet i luften. Kramar!

    SvaraRadera
  36. Jag blir lätt vansinnig när någon säger "någon dag" som tidangivelse. Tid är för värdefull för att man ska ange en sådan diffus tidpunkt. Vill man göra något ska man se till att det blir gjort, och bestämma datum :-)

    SvaraRadera
  37. Haha..ja, och vet du vad?
    100 kr styck ta 3 bet för 2...kap tänkte jag...beställde...sen fick jag ett härligt medd att det var 3 för år 2011 jag beställt! fniss...snacka om ivrig, men det rätta vi till så det blev 2 för 2012 för dubbelt upp, men gud vad värt pengarna! Tänk..en HEL DAG extra får jag ju..*asg*.

    Vad är det du ska göra i sovrummet då? Nu blev jag ju nyfiken!

    Kramis

    SvaraRadera
  38. Hej visst är den almanackan rolig!! Man har ju massor av saker som man säger att man ska göra nån dag, haha.

    Förresten så bor Ewa o jag i samma stad, träffat henne flera gånger och hon är en glad kvinna, har alltid ett leende på läpparna o är verkligen färgstark, går oftast klädd i lila!!

    Ha en skön dag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  39. Klokt sagt...och den almanackan var bra. Den skall jag använda. Ha det så bra nu vännen. Kramar Maria

    SvaraRadera
  40. Vackert som alltid i dina vackra collage...kikar bara in för att meddela att jag byter blogg...välkommen att kika in om du vill.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  41. Hej igen!

    Tänker du på upphängninen som sitter fast på själva skolplanschen? Den kom liksom med, satt redan på plats när jag köpte planschen. :-)
    Spiken kommer från en liten hantverksbod på Öland.

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  42. Nääääh... vad synd att jag inte var på plats igår! Men då får du spana igen nästa gång, då är jag säkert där! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  43. Åhh, införandet av en Nåndag i kalendern vore väl en strålande idé!
    Hoppas du har en fin helg, Milla!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  44. Men god kväll , hej och välkommen tillbaka kära kära du, du är saknad. Har tänkt på dig mellan varven. Mår du bra?
    Ja du vist vill man veta om det går att behandla, jag börjar bli trött på verken. men är samtidigt orolig att de inte hittar något, då måste jag stå ut. Eller något;)
    Jag vill inte för allt i världen sluta mitt fantastiska jobb. Men men om detta blir värre vet jag inte hur det ska bli, om man orkar...
    Men det skit,, vi i nu, hihi.
    Ta en dag i taget är viktigt.
    Vad har du hållit på med hela sommaren?
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  45. Det låter som den bästa almanackan. Visst har man sagt "nån dag" mer än en gång och ändå är jag den som försöker leva efter "Carpe Diem". Men det funkar inte alltid fullt ut. ;)
    Underbara bilder, så vårig känsla trots att hösten står för dörren.
    Må så gott.
    Kram

    SvaraRadera
  46. Underbara bilder som alltid!! Det låter som den där nåndag-almanackan skulle varit en bra investering att ha:)) Stor kram/jessica.

    SvaraRadera
  47. Nydelige bilder! Og bringebær (hallon) er noe av det beste jeg vet, spesielt med fløte på :)

    Klem og en finfin lørdagskveld til deg!
    Signe

    SvaraRadera
  48. Åh var du in på Prickig katt igår. För mej kanske det dröjer till jul innan jag besöker Göteborg igen.

    Igår tänkte jag att det var tre goda ting som hände, cykling, skön powernap och att bli bortbjuden på middag.

    Brukar försöka tänka, att det är små ting varje dag. Kan vara hur lite som helst.

    Tror du förstår.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  49. Vilken rolig kalender!!! Hahaha!
    Jättekul att du är med i min lilla tävling!!
    Ha en fin söndag! Kram!

    SvaraRadera
  50. Det låter som en almanacka för mig, jag behöver den där nån dag! :)

    Vilka ljuvliga bilder av hösten du bjuder på!

    SvaraRadera
  51. Hejhej!
    Himlans bra almanacka! :)

    Jag håller med dig om nystart. Jag älskar hösten på så sätt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...