06 april 2012

en återställare

i påsktider . . .


Julrosorna blommar för fullt i köksfönstret

Koltrastens tid är kontrasternas tid 
Från sol, glittrande hav och fika utomhus
till ett snövitt Bohuslän. April är här!!

Jisses, hann jag göra hela tre(!) inlägg i mars???
Ja, för en som delvis är tvungen
samt behöver
och vill
och har bestämt sig
för att leva i ett ganska långsamt tempo
så gick mars månad i rasande fart

Så nu blir det en återställare i påsk
lägga almanackan åt sidan
och göra annat
för att skapa balans

Det är återställare i dubbel bemärkelse som gäller...
I somras bytte vi sovrum kors och tvärs hela familjen
och vi gick från litet och vitt till större och svart och vinrött...
Sa jag att det var i somras?
Nu är det dags för förändring och för första gången tar jag en återställartapet till hjälp på dessa strukturtapeter. Halva rummet är nu tapetserat och sedan väntar målning.
Sa jag att jag inte är så förtjust i svart och vinrött på strukturtapet?
Tjo vilket lyft det blir!

före:


halvlek:


Efterbilder kommer så fort jag är klar...
Det kan bli i år.

Nu ska jag fira påsk och läsa ikapp inne hos er alla goa bloggvänner : )

GLAD PÅSK!

Milla


32 kommentarer:

  1. Och en glad påsk till dej med!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha, ta det nu lugnt och tapetsera i lagom takt! Önskar dig också en glad påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fint kommer det bli! Återställatapet är en höjdare :)

    Varmaste, varmaste påskkramar till dig finaste bloggvän!

    SvaraRadera
  4. Kära Milla..!:)
    Tiden går, och går,
    nu en återställare väggen får...

    Nu du kommer att bli nöjd,
    för ögat väggen blir en fröjd...

    Men allt tar sin tid,
    bättre frid än strid...

    Det är så man skall leva,
    annars kan tapeterna bli skeva...

    Så bara tapetsera lungt på,
    för nu en ny tapet väggen få...

    GLAD PÅSK önskar jag dig,
    med massor av kramar från mig...:)
    Cia :)))

    SvaraRadera
  5. Ja, tiden går så fort så fort. Hela dagen har mannen här hemma gått och sagt att det måste vi göra till påsk och det måste vi hinna innan påsk.. Och jag gjorde detsamma förra veckan, pratade som att det är minst en månad till påsk. Man hinner liksom inte med :)

    Men men, nu ÄR det påsk och vi försöker vila upp oss mellan allt det andra osm vi ska hinna med :)

    Ha en underbar påsk!!
    Påsk-Kram :D

    SvaraRadera
  6. Tiden rusar på i ett fasligt tempo...det gäller att stanna upp och njuta lite av tillvaron också!
    Ha en underbar påskhelg!
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Kära Milla,

    Jag hoppas ni får en riktigt fin, avkopplande, återställande och kanske blygsamt renoverande påskhelg!

    Stor kram till dig från en svengelska som tittar in då och då men är ushligt dålig på att hinna lämna spår efter mig för tillfället...
    Helena

    SvaraRadera
  8. Kanske inte det lättaste att ta det lugnt mitt i ett renoveringsprojekt men jag hoppas att du ändå är rädd om dig och njuter av en fin påskhelg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Åh Milla så fint! Och skönt att se dig här igen :) Hoppas din påsk blir skön och långsam. Här har det snöat så vi har tagit en lugn promenad och inget mer. Underbart att göra ingenting ibland! Stor kram

    SvaraRadera
  10. Har använt återställare på flera ställen i huset men igår prövade jag att bredspackla istället. Ångrar mig redan..
    Kul att du är tillbaka och förgyller Blogglandia!

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  11. Ah! Där är du ju=))
    Låter bra att ta beslut för sin egen skull att leva i ett långsammare tempo.

    Va?? Herrejösses människa, gillar du inte svart/rött på strukturtapet!
    Hehe, det gör inte jag heller så jag förstår att du vill göra om.

    Fin påsk till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Önskar dig en riktigt glad påsk fina du!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  13. Det är inte alltid lätt att ta det lugnt, även om man vill. Allt pockar på. En bra sak kan vara att låta mannen byta elcentral, utan el i några timmar är det bara soffan och datorn som gäller. När batteriet är slut får jag väl peta i naveln :)
    Kram och glad påsk!

    SvaraRadera
  14. Glad Påsk till dig också!
    Man måste få ta det i sitt eget tempo, bara man själv känner när det är ok.
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  15. Så härligt att höra från dig, jag har saknat dina inlägg:)Men jag vet hur det är, ibland har man fullt upp med annat.Jag önskar dig och din familj den finaste påsken!Stor kram jessica:)

    SvaraRadera
  16. Hej fina du! Skönt med fler som inte uppdaterar ständigt, då slipper jag känna mig ensam om det..
    Du är också en stoooor inspirationskälla ska du veta! Och du har rätt, vi måste verkligen träffas snart alla tre!!
    Ha en skön påskhelg!
    Kram från Camilla
    J hälsar så mycket!

    SvaraRadera
  17. Det gäller att skynda långsamt!
    Ha en toppen påsk!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  18. Ta det lugnt och blogga i ditt tempo men jag måste erkänna att jag saknat dina inlägg!
    Önskar din en riktigt fin påsk!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Ja, dessa strukturtapeter, hade dom i alla rum i vårt förra hus! Snygga på sin tid men sååå jobbiga när man vill tapetsera om! Som tur är hann vi flytta innan det var dags. :)
    Blir kul att se hur sovrummet blir när det är helt färdigt... visst visar du? Och lampan också! ;)
    Fortsatt trevlig långhelg, Milla!
    Påskkram till dig!

    SvaraRadera
  20. Ja, dessa strukturtapeter, hade dom i alla rum i vårt förra hus! Snygga på sin tid men sååå jobbiga när man vill tapetsera om! Som tur är hann vi flytta innan det var dags. :)
    Blir kul att se hur sovrummet blir när det är helt färdigt... visst visar du? Och lampan också! ;)
    Fortsatt trevlig långhelg, Milla!
    Påskkram till dig!

    SvaraRadera
  21. Hallå vännen! Glad påsk! Jag har använt vanlig snickerifärg, halvblank svart. Det är samma jag änvände till kommoden jag gjorde om i tidigare inlägg! Kram kram, ser fram emot efterbilderna...iår! :-)

    SvaraRadera
  22. Skynda långsamt är en bra grej!!
    Ha en fortsatt finfin påsk, Klem Anna

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Tack för din fina kommentar inne hos mig <3
    Vad fint ni får det! Härligt att komma igång och se resultat ;)
    Ha en fin fortsättning på helgen, kram Jenny

    SvaraRadera
  24. Vitt gör stor skillnad! Ja, jösses vilket väder det varit men det har ju varit fantastiskt med sol i helgen allfall! Ha en fortsatt bra påskhelg! Kramar Maria

    SvaraRadera
  25. Hej vännen!

    Det är ju det som är det fina med bloggvärlden. Att man får lov att komma och gå som man vill. Att det inte finns några måsten. Inga behov att det måste uppdateras och kommenteras varje dag. Utan när livet tillåter det helt enkelt.

    Själv hinner jag inte alls med just nu. Det är för mycket annat som händer i mitt liv vilket innebär att blogglivet blir lidande. Kansk borde jag avsluta bloggen men jag tycker ju att det är så roligt. Därför får den fortsätta men i mindre skala och tempo. För dem som vill.

    Så inga dåliga samveten vännen. Utan njut av livet, ta hand om dig och kika in här och hos oss när du önskar och vill. Vi finns kvar här.

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  26. Hej du fina! Tack för alla fina saker du skrev, man blir så glad :)Du undrade om min ljuslykta, det är tine.k och jag har köpt den här ute på ön där jag bor, i en inrednings-affär som heter lilling!En utav mina favoriter:)dom har hur mycket vackert som helst..Ha en riktigt härlig måndag!kram jessica:)

    SvaraRadera
  27. ojoj, spännande, resultatet kommer bli kanon

    kram

    SvaraRadera
  28. April är verkligen omväxlande!
    Roligt att fixa i sovrummet. Det ser så fint ut.

    Hoppas att din påsk blev lugn och skön!
    Agneta

    SvaraRadera
  29. Hej du fina!!! Du är så klok och jag har så mycket att lära av dig. Det där med balans är inte det lättaste men jag jobbar på det...
    Och du, vilken förändring det blir i sovrummet. Underbart!

    Vi hörs och syns och allt det där! :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  30. Spännande! Vi håller också på att renovera våra sovrum. I dag när vi kom hem från jobbet var två av väggarna på övervåning borttagna av hantverkaren, så roligt, och spännande! Vitt blir det i vårt rum, och kanke lite grönt... Ska bli kul att se ert resultat!
    Ha en fin kväll!
    Ullis

    SvaraRadera
  31. Jag hoppas att du har fått njuta och att du har kunnat återställa balansen under påsken!!! ♥

    Apropå sovrummen som ni skiftade i somras... Det är väl skönt när man kan skynda långsamt... :) Våra projekt ta alltid tid, vi samlar liksom ork ett par veckor, månader eller år innan vi startar! ;)

    Nåväl, fint blir det med det vita i ert sovrum!!! :)

    Önskar dig en skön och behaglig helg!!!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...