01 februari 2015

Hjärtat är med i kampen mot barncancer

Hjärtat är med


Ett hjärta fyllt av kärlek

Ett mönster som betydde mycket för mig när jag skapade det
och som nu är med och gör gott för andra
för barn
med cancer

Det sker i ett samarbete med



Det är Petra som driver Majas Cottage
med ett stort engagemang och med mycket värme
Hon är en glädjespridare och entreprenör 
som jag är tacksam att fått lära känna


  

Majas Cottage inledde 2015 med premiär på Formex
hittills i år har samtliga Majas lyktor samlat in 
över 400 000 kr till Barncancerfonden

Där på Formex 
stod lyktan med hjärtat

och där stod jag
och tänkte på alla de barn och familjer
som lever med cancer

Jag tänkte på min egen familj
på orden min son sa
några år efter att jag lämnat sjukhuset
- mamma... när en i familjen blir sjuk så blir alla sjuka...

Jag är så oändligt tacksam över den forskning 
som räddade mitt liv

Och att jag nu till en liten del får vara med och bidra 
till att bekämpa en annan grym sjukdom




Och hjärtat ska nu ut på fler äventyr
det planeras och fixas för fullt

mer om det i nästa inlägg:)

Hjärtestor kram

Milla


13 kommentarer:

  1. Hej och tack för att du skrev så fint hos mig!
    Jag blir så rörd av detta engagemang och det är verkligen underbart när man kan göra skillnad.
    Jag vill gärna själv göra något för blodcancerfonden och jag har en idé, men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
    Hur har ni gjort?
    Jag beundrar sånt här engagemang, det känns så himla äkta.
    Kram Anna
    Ps: vilken klok son du har.... För visst är det så, det känner ju jag så väl igen från när jag var sjuk.

    SvaraRadera
  2. Fina Camilla, så fina och värmande ord!
    Är så glad för vårt samarbete och kunderna älskar både lyktan och korten ❤️
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Här sitter jag på jobbet och har gåshud över hela kroppen.
    Så jäkla fint rent ut sagt!

    Kram till dig// Hannis

    SvaraRadera
  4. Åh vilket hjärtefint och betydelsefullt initiativ och samarbete!!! Alla sätt som bidrar till forskningen är livsviktiga... så heja heja dig/er! ♥

    Älskar dina illustrationer, både för det kreativt synbara och för de intentioner som finns i arbetet med dem! Ser fram emot nästa publikation.

    Tack för ett fint inlägg och tack för dina rader inne hos mig!

    Ta hand om dig!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  5. Åh, Du ä så fantastisk och Du har ett så stort hjärta, samtidigt som Du är konstnär, en mycket duktig och driftig sådan. Det är inget smicker eller fjäsk, Du är ju sådan så ta bara åt Dig.
    kram lisa

    Tack för de fina orden hos mig, de värmer♥

    SvaraRadera
  6. Det är så fint ditt hjärta och jag är så glad för din skull att det är "ute på äventyr". Måste var en så go känsla i kroppen att veta att man skapat något som nu hjälper till att dra in pengar till hjälpen för barn med cancer, det kan liksom inte bli mera rätt ♥

    Ta väl hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  7. Åh, så fint. Och detta är ju verkligen något som berör alla. Du är så himla duktig och det hjärtat säger ju allt!!

    Blir varm i hjärtat av ditt inlägg och fina bilder. Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker sak! Både hjärtat och det goda det gör för andra.

    Stor kram fina du.

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker sak! Både hjärtat och det goda det gör för andra.

    Stor kram fina du.

    SvaraRadera
  10. Wow vad fint och vad fint gjort!!! Tror jag sett de där lyktorna men visste varken att de var du som stått för mönstret eller att det var till förmån för barncancerfonden.

    Jag har satt in pengar på Cancerfonden nu i 3 månader i rad och det känns bra. Man hoppas att det kan hjälpa någon.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Så sant så sant! Jättefin design och kul att så mycket samlats in. Tack för att du påminner oss om att uppskatta vår vardag. Glöms lätt av.

    SvaraRadera
  12. Det är ju så fint det där hjärtat! Så fint att det nu kan göra sådan nytta.
    Och vilken kommentar från din son. Så fint och så väldigt klokt.

    Kram Jennica

    SvaraRadera
  13. Jag blir alldeles rörd... vad fint sagt av din son. Och så sant. Jättefint hjärta du gjort, lika fint som ditt eget.

    Många kramar aka

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...