07 november 2015

Tänk om jag vetat...

Tänk om jag vetat . . .




 Jag är en ensamvarg

på ett sätt

Älskar att vara själv
tystnaden
tankarna
friheten


Jag är social också

blir det automatiskt
när jag väl träffar andra


Och jag gillar att samarbeta
bolla idéer
ge och få energi


På bilden högst upp syns duken
som är ett samarbete mellan mig och

(mitt mönster och Anns sy- och screenkunskap)


Det var Petra på Majas Cottage 
som en morgon via instagram såg ett av mina handritade mönster

Det blev början på ett fantastiskt roligt samarbete
där jag fått skapa fler mönster till hennes produkter

Keramikhjärtan som Majas Cottage lanserar i vår
där jag fått förtroendet att utforma texterna

Tänk om jag vetat allt detta 
när jag första gången vågade visa mina alster här på bloggen 2009
Och som min första återförsäljare Hemlängtan uppmärksammade
följt av flera nya fina återförsäljare genom åren

Tänk om jag vetat detta 
när jag låg förlamad på sjukhuset 2007



Det blev även en föreläsning hos Majas Cottage 
och deras Rosa Event nu i oktober månad


Eftersom jag mest föreläser i slutna sällskap
för olika arbetsgrupper och organisationer
så var det fantastiskt
att få träffa flera av er bloggvänner


Tänk om jag vetat det när jag började blogga



Tänker på vad jag ännu inte vet
på allt som väntar

Tycker det är spännande att tänka tanken:
Vad vill jag ska ha hänt om fem år?

Jag är nyfiken också
på dig som kikar in

Vad vill du ska ha hänt om fem år?


Kram Camilla

13 kommentarer:

  1. Hej fining!
    TACK söta du för goa kommentaren (öhhh, jag kommer inte ihåg hur man svarar på kommentarer på sin egen sida hahaha!....)
    Jag är så paff över att jag kom ihåg hur man gör ett inlägg!!
    Ja visst har Maria och Peder ett vackert julhem! Och stjärnan kommer från ICA MAXI!

    Ja tänk så mycket som hänt, galet!
    Jag vet inte alls vart jag vill vara i livet om fem år. Jag och maken tog en lunch igår och pratade om just det. Vi är ju rastlösa själar båda två som gärna vill uppleva nya saker, så vi spånade på om allt möjligt, Malllorca halvårsvis, bo i en stad här i Skåne vintertid och här på Österlen sommarhalvåret.... Vore det inte för fjortonårige sonen vete tusan vart vi vore nu haha!

    Hoppas du får en riktigt skön söndag, nu ska jag busa lite med lillmissen :-)
    Stora kramen!

    SvaraRadera
  2. Häftigt måste jag säga.
    Man vet aldrig vart saker leder. Av en slump kan man ramla in på ett spår och sen ett annat och sen kanske de knyts ihop till ett tredje. Jätte kul att se.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Så fin bild, vart kommer borduken ifrån?

    SvaraRadera
  4. Det är fascinerande, livet, vi försöker styra och planera men ibland bara händer saker som ger oss en puff åt något annat håll. Så vackra mönster du skapar.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Spännande att det hänt så mycket de sista åren. Har många drömmar om var jag vill vara om 5 år men jag har alltid många drömmar men det är inte så många som slås in ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Det är det där som är så häftigt med livet.
    Att inte veta men att finnas kvar och summera.
    Vad som hände, allt det där man inte visste.

    Om fem år?
    Kanske så skriver jag ännu mera. Kanske lever jag i ett rum med slitna golv, som knarrar när jag tassar fram.
    Med en kakelugn och en skrivmaskin. En gammal sån, som låter när man skriver. Det är några av dom där enkla drömmarna, knarrande golv och kakelugn=))

    Kan man älska en duk?! Jag tror i alla fall att jag gör det!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack för din kommentar hos mig, det var verkligen roligt, annars hade jag ju inte hittat hit till dig!
    Vilken resa du varit med om! Blev så tagen och berörd när jag såg avsnittet från Malou på din blogg igår kväll. Vilken mardröm.Fruktansvärt. Men, så underbart att det gick bra. Du berättade så bra, förstår att du blir flitigt anlitad som föreläsare.
    Vilken vacker duk! Så fint mönster, samma som på den rosa, Rosa bandet lyktan, eller hur? Säljer sedan september Petras fantastiska lyktor i min butik. Blev så glad när jag såg hennes monter på mässan med alla fina lyktor, och så visade hon sig vara en sådan varm och härlig person. Sååå glad att sälja de vackra Majalyktorn, och det känns ju så bra att en viss del går till något så behjärtansvärt som Barncancerfonden. Så roligt att veta vem som gör några av de vackra mönstren och kanske texterna också?

    Önskar dig en lugn och fin onsdagskväll
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. oj om fem år vill jag känna glädje och harmoni .Att min son ska få en bra behandling och att hans handikapp inte blir värre.
    verkligen en inspererande blogg.
    ha det gott.

    SvaraRadera
  10. Fem år , orkar bara leva precis i nuet!! Fin duk gillar din blogg! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  11. Först och främst T A C K för att du uppmärksammade mig på att jag glömt att motivera angående printen på instagram. Jag tyckte det var så himla snällt gjort med tanke på så många som kommenterat hos dig.
    Sen blev jag nyfiken på din blogg och gick in för att läsa. Viken resa du gjort! Och vad du har tagit tillvara på möjligheterna!
    Jätteinspirerad av detta!
    Om fem år är jag förhoppningsvis ännu bloggande, och företagande och befinner mig i chefsposition precis som nu. Jag hoppas jag har rest en del också och att hela familjen mår bra.

    Nu ska jag läsa vidare i din blogg :)

    SvaraRadera
  12. Fina Camilla. Jag är så galet stolt över dig, din kreativitet och de äventyr den för ut dig på. Heja dig!:) Vi vet båda att livet är här och nu. Skört och vackert. Att det bara är tuta och köra som gäller. Så fortsätt tuta och köra. Världen behöver ditt skapande.

    Allt gott för 2016.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Hoppas du ser detta svar Annsophie... duken är ett samarbete mellan mig och Ancher Design och finns att kika närmre på hos www.ancherdesign.se
    Mvh Milla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...