25 augusti 2011

compact living & feng shui

at the office


Blicken ut mot havet istället för in i väggen.

Datorbordet är bortskänkt och det vita sybordet får agera skrivbord.


Rensat och undanplockat i korgar och lådor. Heja vita skolådor.


På sju kvadratmeter ska följande samsas:
pysselmaterial
sybord
rithörna
gym (liiitet... motionscykel hantlar och balansbräda)
och
millandantes kontor
DET kräver sin ordning! Och vem fasiken tog bort den??

Nu är det rensat igen. Och en ommöblering gör att jag nu sitter och arbetar i en bättre position enligt Feng Shui. Skrivbordet i kraftposition och blicken ut mot rummet - mot fönstret med en liten glimt av havet : )

Denna gång har jag hittat DEN möbleringen. Den ultimata. Den perfekta. Det kommer att dröja länge tills jag möblerar om i detta rum. He.Hoppas inte familjen läser detta.

Sybord och gymmet ska jag fota och visa så snart kameran vill vara med igen.


42 kommentarer:

  1. Ser supersnyggt ut! Blir nog mycket mera kreativt att titta på havet!

    //Emelie

    SvaraRadera
  2. Va härligt att kunna få en sjöglimt från sin arbetsplats. Det ser jättefint ut!
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Det ser fint ut - och glimten av havet låter härligt!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig arbetsplats! havsglimt låter ju underbart, då jobbar man väl bra ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbart, där skulle jag trivas ;) Ordning och reda, ljus och lugn :)

    Fint du har det i din arbetshörna, saknar också en egen...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Skolådor är toppen till att dölja annat än just skor. Havet och en kraftposition är inte heller det sämsta...du har ett mycket behagligt kontor.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ser svalt och fräscht ut - och grattis till att ha hittat lösningen på ett ständigt problem (hos de flesta av oss skulle jag tro)! :-)

    SvaraRadera
  8. Så klokt det låter. Å' snyggt var det. Du skulle gråta om du såg mitt kreativa kaos rum...Ingen Feng Shui där inte. Men den röjjningen får jag sikta på en annan månad/år.
    Önskar jag hade förmågan att inte se potential i alla saker så jag kunde slänga det jag inte använder.....Hi hi, jag får nog skaffa mig ett till rum istället;-P
    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  9. Vilken inspirerande arbetsplats...hum. Där har du lyckats otroligt bra..GRATTIS vännen. Önskar dig en skön kväll och en trevlig helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Så fint du har gjort! Känns ett lugn där inne. Som gjort för att kunna jobba och få till sig en massa tankar! Ha det fint vännen! KRAM Jenny

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar arbetsplats! Jag blev lite avis för jag sitter med en tråkig utsikt till en vägg. Kanske är det dags att göra en ommöblering med hänsyn till feng shui :)
    Ha en skön kväll!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  12. På det kontoret borde kreativiteten flöda....om man nu kan vara mer kreativ än du redan är.

    Så fint!

    Jag försöker skapa mej en liten hörna att arbeta i här hemma- har inte riktigt kommit fram ännu- men det är på gång!

    Ha det fint!

    Kramar/ Lena

    SvaraRadera
  13. Du har ett mycket fint och behagligt arbetsrum Milla. Jag kan tänka mig att det är ett rum kreativiteten flödar i. Och visst behöver vi alal rensa ibland. Mitt arbetsrum behöver rensas BIG TIME. Det är dags för det i helgen. Det ska bli skönt att återfå kontrollen över ytan igen. ;)

    Tack du underbara kvinna för dina otroligt värmande ord hos mig. Jag ler med hela ansiktet. Vi får väl se vad framtiden bär med sig. Jag får se till att få klar min roman först innan jag ger mig i kast med nya projekt. ;) Tack för ditt ständiga stöd och uppmuntrande ord Milla. De är guld värda!

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Hmm ja du feng shu skulle avlida om dom kom in till mig. Men så fint du fått till det. Älskar ordning och reda men älskar även att loppa saker. Går ine alltid ihop. Ha de gott...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. SÅÅÅÅ otroligt fint, ljuvligt, härligt, ombonat och mysig liten vrå!

    Ordning och reda GÖR mycket!
    Jag jobbar ständigt på att resten av min familj ska hitta den glödlampan...
    Snart så:)

    TAck för dina härliga ord!
    Ha en superhärlig helg nu!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  16. Det är då kreativiteten kommer till användning, du har gjort ett toppenjobb, så fint! Snygg din nya header är. Kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Superfint här kommer du att trivas prima. Särskilt om du har havsutsikt! Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Det ser jättefint ut!! Och att få sitta och titta ut genom fönstret måste ju vara underbart. Min dröm är att ha ett stort fönster ovanför diskhon. Så mycket roligare det skulle vara att diska...

    Stor kram!!

    SvaraRadera
  19. Det där med att se ut mot havet är något jag inte kan leva utan nu..
    Vita skokartonger är inte dumma, de gör sig snyggt på din hylla!

    kram!

    SvaraRadera
  20. Det ser väldigt fint ut. Vad trevligt att tillbringa tid där. Att kunna blicka ut över havet, det är guldkant på ett redan så fint arbetsrum.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  21. Hej söta du, mår du bra?
    Vad skönt att du fått till det i rummet. Det är viktigare än man tror med möblering. Och inte minst på liten yta. Viktigt att känna lugn och ro!!
    Sov gott och kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  22. Det ser så mysigt ut... underbart att kunna få sitta och titta ut mot havet :)) Ha en riktigt härlig helg, kram jessica.

    SvaraRadera
  23. Snyggt. Rent. Rakt igenom Feng Shui :) Visst är det skönt när man hittar rätt? Må gott Milla och stor kram

    SvaraRadera
  24. Härligt med lite rensning! Och så fint det blev, nu kan du vara ännu mer kreativ ;)
    Ha en skön helg, kram Jenny

    SvaraRadera
  25. Så härligt att kunna slänga en blick ut mot havet! ...och så fint inrett. Just nu bor jag själv i två arbetsrum. Det låter nästa lyxigt men det är mest rörigt. Yngste sonen har bytt rum och det ledde till oro i rumsfördelningen;)Nu när allt börjar lugna ner sig och man tillbringar mer tid inomhus ska jag nog bringa ordning i mina saker.
    Det är en skön känsla du beskriver när du har hittat "DEN möbleringen". Förstår precis...

    Många kramar!
    Katarina

    SvaraRadera
  26. Vi skulle gjort ordning kontoret förra hösten men energin försvann någonstans på vägen,denna höst ska det verkligen bli av.
    Det blir svart och vitt hos mig med men ingen utsikt mot något hav utan mot väggen och ryggen mot dörren. Tror knappas det blir Feng Shui-godkänt! Kanske tur att jag inte har din utsikt för jag skulle nog inte få mycket gjort då, skulle nog drömma mig bort på havet.
    Trevlig helg, Milla!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Inte dumt att ha havsutsikt från kontoret! Underbart!

    KRAM

    SvaraRadera
  28. Ååå, vad fint du har det. En sådan arbetsplats skulle jag också vilja ha. Ja, du vet ju, jag sitter ju i skamvrån nu...
    Du är duktig du på att möblera och hitta de bästa lösningarna. Ibland kan det verkligen vara en rolig utmaning att ha ett litet rum och försöka få det bästa utav det.


    Och du, jag håller med om att man borde gifta sig (minst) två gånger med samma man. varför inte egentligen? Min bröllopsplanerare i Spanien hade gift sig 5gånger med samma man. gillar man bröllop så gör man.

    Ha en riktigt fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  29. Ja tänk vad härligt det är att rensa... att tillägnas och kunna ta tillvara all den ”nya” energi som blir tillgänglig, då saker ges mer utrymme och plats!!!

    Fin arbetsplats du har, gillar kontrasterna mellan de ljusa och mörka!!!

    ha en jättefin fortsatt helg!!!
    KRAMAR♥ Maria

    SvaraRadera
  30. Ser ju jättefint ut och ett kontor me utsikt mot havet, kan det bli bättre ?!!

    Hoppas du haft en bra helg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  31. Skönt att rensa och röja ibland! Du fick ju bra ordning nu.

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  32. Vad schysst det blev! Onekligen mycket som ska samsas på liten yta - men med ordning och reda och en stor dos disciplin brukar det gå bra. :-)

    Hoppas allt är bra!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  33. men jag läser det, och jag tror ju på det sådär..... höhö

    SvaraRadera
  34. Ser verkligen fint och vilsamt ut!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  35. Du ser ut att ha stenkoll på dina kvadratmeter och det krävs om det ska rymma så mycket ;) Såna svarta korgar du har på hyllan är jag på jakt efter, var har du hittat dem?

    Kram F

    SvaraRadera
  36. Vad snyggt det blev! Det låter så mysigt att kunna få en liten glimt av havet när man sitter och jobbar :-).

    Hoppas nu inte någon i familjen läser det, så de får för sig att ändra på något ;-).

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  37. Ja, det krävs verkligen planering och ordningssinne för att få till ett litet arbetsrum. Får se om jag lyckas lika bra som dig. :-)

    Hoppas du har en fin onsdag!

    SvaraRadera
  38. Tänk att jag KÄNDE din blick häromdagen under promenixen!!! ;-) Anade väl då ingenting, men vid närmare eftertanke VET jag ju att det STÄNDIGT pågår ett "riumsterande" där Hemmavid...;-) Och så då den där blicken o mötet vid GUNGORNA!!! =D Härliga höst, tid för MYS o snart en FIKA! =D

    Trolda - kramar =D

    SvaraRadera
  39. Vilket lyft!
    Känns underbart gött att få PLOCKA undan allt så man får frid i själen...tills nästa gång!Haa!!

    Stora kramen på sig!

    SvaraRadera
  40. Hej! :) Vad fint du har det. Vad härligt det låter att du kan arbeta och samtidigt drömma dig bort över havet. Fantastiskt härligt! Massor med fina och kreativa inlägg du gjort sedan jag kikade in senast.

    Hoppas allt är bra med dig och ha nu en fortsatt fantastisk dag! kram Linnéa

    SvaraRadera
  41. men åååååh, vilken vacker kristallskål! var har du hittat den?!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...