02 september 2011

för sjuk för sjukförsäkring

men inte för loppis tack och lov... 
Så kom då beskedet.
Som egen företagare är jag inte berättigad till någon sjukförsäkring. Jag är tydligen för sjuk.
Så nu gäller det att hålla sig frisk.

Ett av knepen är att springa på loppis.
Motion, koncentration, koordination och snabbhet.
Och efteråt total avspändhet och lycka.

Tack Ikea för att ni ordnar landets största loppis imorgon!
Ikea - Försäkringsbolagen 1-0

Loppisen pågår på parkeringen på alla Ikeavaruhus klockan 9-15 lördagen den 3/9

På bilderna syns tre loppisfavoriter:
En mjölkkanna
Höganäsmuggar av äldre modell
Blå djupa tallrikar med vackra mönster

:)

45 kommentarer:

  1. Hoppas du gör fina fynd;) För sjuk? det låter inte bra....ta hand om dig. Och ha en riktigt mysig fredag. kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Loppis är bra för/mot det mesta! men för sjuk för sjukförsäkring, är inte det lite bakvänt?!

    Hoppas du håller dig frisk!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt för dig. Tur att loppisar finns! Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Keep on fighting...och under tiden kan du alltid fynda lite=)
    Tack för tipset jag som kör förbi kungenskurva imorgon påväg till FORMEX=)Kram/A

    SvaraRadera
  5. Vad är det med sjukförsäkringen?? Fattar inte hur det är nu för tiden...för sjuk...är det inte därför man har försäkring?

    Jag missar storloppisen för jag jobbar:(

    Ha en trevlig helg!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Vad är det för tid vi lever i?
    Loppis får en att tänka på annat, hoppas att du gör några riktiga fynd.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Finns det kanske ngn privat försäkring som du kan teckna.

    Det där med att hålla sig frisk bestämmer vi ju inte över själva direkt.

    Ha det fint och sköt om dig

    SvaraRadera
  8. Fnyser och spottar...Försäkringskassan...Vem sjuttsiken uppfann denna kassa.
    Deras linje låter mer som " bidrag till dom som inte ORKAR jobba, och nobben för som som VILL men inte kan.

    Jag blir så (/¤#%_^`=!&/%¤#!´!!!

    Stå på dig vännen!
    Vad kul med loppis i hela landet...har jag missat totalt!
    Hm..Sundsvall kanske får sig ett besök då!
    Tack för tipset!

    Trevlig helg och loppisera på!!
    K.R.A.M

    SvaraRadera
  9. Kanske skall jag göra ett försök med IKEA loppis imorgon. Jag gjorde det förra året men jag blev så otroligt besviken.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Men vad.. Det är tragiskt, nej värre än tragiskt att det ska vara på detta vis. Försäkringskassan har jag inte mycket gott att säga om fast det är ju inte de som bestämt reglerna. Det är ju vår fina regering som står för de fina medmänskliga tankarna och handlingarna och skapar regler därefter :/

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  11. Men... vad ända in i .. ? Kan aldrig sluta att förvånas över systemet.

    Ta hand om dig vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Blir snart galen av att höra hur försäkringsbolag och försäkringskassa behandlar de som är sjuka!
    Och ledsen förstås, hur har det blivit såhär?

    Så förunderligt att du ändå verkar kunna hålla fokus på det som är fint!

    Ha en bra loppisdag!

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Hej de låter inge kul, är de inte därför vi har försäkringar. Hmm ja då hoppas vi på att du är frisk o kry framöver o loppis botar ju som sagt de mesta :)

    Våran lilla dotter har ju fått barnreumatism o vi har just fått reda på att försäkringen täcker utläggen i ett år bara. Jaha sen då? Om hon nu inte är bra då står man där...

    Fattar inget, vad har vi för system igentligen.

    Hoppas du hittar massa billiga fynd i morgon. Själv jobbar jag o missar allt :(

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Vilket märkligt sätt att resonera! För sjuk, det borde väl innebära att du behöver hjälp? Mycket märkligt!

    Hoppas att loppisen piggar upp dig lite!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Loppis är härligt!
    Men resten hängde jag inte med i...för sjuk?
    Ja, för vem vill vara frisk för att få bli lagom sjuk?? Konstigt system vi har även om det också är en fantastikst förmån som vi/politikerna borde vara rädda om.
    T o m en politiker kan ju bli "för" sjuk för att vara frisk eller hur det nu blir.
    Invecklat är det i allafall.
    Då är det tur att det finns loppisar som ger lite feelgood. Enkelt och lättförståeligt.
    Massor av kramar från en till som är för sjuk för att vara frisk men för frisk för att vara sjuk...Kram

    SvaraRadera
  16. Åå atck du rara, ja vi får hjälpa varandra. Tänk så fel det är när man kan vara för sjuk för försäkring,,, jag vet hur det är!!!!
    Vad kul med loppisen, den har jag inte hört om!!!
    OCh jag som ska måla hus,,,, om förkylningen ger sig, hihi
    TAck för att du finns <3<3<3<3 nettan

    SvaraRadera
  17. Heej! Va glad jag blev när jag såg att du hade tittat in.
    Det där med försäkringsbolag är ju en historia för sig. Man kan bli tokig som egenföretagare när man har med dom att göra. Hoppas det ordnar sig för dig på nåt sätt.
    IKEA-loppis! Det hade jag totalmissat. Undrar om jag kanske hinner dit före keramiken i morgon.
    Ha en fin helg! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  18. Jag är också för sjuk för sjukförsäkring. Helt knäppt!

    Den där loppisen skulle man vilja åka till.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  19. Huuu det lät inte kul kära du... Hoppas att loppisen ger dig riktigt bra med energi! Såg du att jag scannade in artikeln? Finns under så kom jag i form med gi. Ha en riktigt fin helg! Kram

    SvaraRadera
  20. tusenmiljoner - noll till IKEA, man tycker ju att de skulle ge sig nån gång men icke....Kram på dig <3

    SvaraRadera
  21. All lycka på loppisen gumman. Och massor av krya på dig. Den där andra saken har jag inte så mycket gott att säga om så. Har nog upplevt det mesta under mina fem år som sjukskriven. Skulle bli en fin historia om alla underliga saker man fått höra och blivit utsatt för. Men åter till dig gumman, kämpa på...

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  22. Tack för att du förklarade receptet för mig, jag har alltid varit lite osäker : )

    SvaraRadera
  23. Hmm, knepigt det där med för sjuk! Verkar finnas så många skumma regler att man blir helt yr.Hoppas iaf att du blir frisk av loppis :D

    Ha en go lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Åh, sanslöst! Men vilken tur att det finns loppisar som man får ut så mycket av. :) Oturligt (hehe) nog besökte jag Ikea igår så det blir nog inte en tur dit idag. Fast det hade varit roligt. Istället ska jag besöka en närbelägen koloniförening som ordnar loppis, plantmarknad och annat kul. Hoppas du får en härlig lördag och gör fina fynd!

    kram Karin

    SvaraRadera
  25. Hahaha... man vet inte om man ska skratta eller gråta när man hör om hur försäkringkassan behandlar folk, det är beklagligt :(

    Vilka fin fynd :)

    Styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  26. Urdumt, hoppas att du håller dig frisk som bara du kan:D
    Hoppas att du får glädjas av några fina loppisfynd idag!

    Stor kram Helena

    SvaraRadera
  27. Hmmm....det ska verkligen inte vara lätt att vara egenföretagare. Så håll dig frisk - en överdos av loppisfyndande kan bara vara nyttigt. :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  28. Det är verkligen tufft för småföretagare! Inget vidare alls! Tur du har lite loppis att glädjas åt! Kramar Marai

    SvaraRadera
  29. Wihoo.. jag var på ikealoppisen idag, i helsingborg. Så jäkla roligt, så himla bra loppis och så många fynd och roligt prutande. Jisses vad jag kom hem med mycket :D
    Hoppas du också hade samma lycka!!

    Kram

    SvaraRadera
  30. ...blir så f bannad att vi i Sverige inte ska hjälpa till när det behövs...man tänker inte så mycket på det när man är ung/arbetsför/miljardär man tar det förgivet,tyvärr!
    Just dessa frågor informerar jag ungdommarna o andra så fort jag hinner mer än gärna om,eftersom många inte känner till hur det är nu, tror att allt ordnar sig!
    Inte för att jag är bättre eller sämre än någon annan,,,,men jag HATAR orättvisor o sitter ogärna tyst om man kan agera!

    ALLT GÖTT TILL DIG MIN VÄN!

    PS:Gjorde du några fynd?

    Kramen

    SvaraRadera
  31. Så fruktansvärt! Sjukförsäkringen ska väl vara en trygghet för de sjuka, de som verkligen behöver den!
    Loppis är alltid roligt, sjuk eller frisk - men fruktansvärt är ovannämnda ändå!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  32. Goa, starka vän! Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Det finns inga ord. De gör allt för att komma undan och vi borde bara strejka. Tur att loppisar finns! De är rejäla humörshöjare. Bamsekramen Jenny

    SvaraRadera
  33. ett sådant konstigt system vi har i Sverige, jag blir mållös och vet inte vad jag ska säga...
    Du verkar lyckas hålla humöret uppe, vilket är beundransvärt.
    Kram
    Ullis

    SvaraRadera
  34. ...ja det är märkligt det där med sjukförsäkringar!!! Under ett par år var jag sjukskriven för utbrändhet och när jag sedan skulle ta en sjukförsäkring blev det avslag... Jag vet flera som bara beviljats olycksfallsförsäkring, men ingen sjukförsäkring. En leverfläck under foten kan räcka för att försäkringsbolagen ska neka en människa att försäkra sig... Så man får väl göra sitt bästa för att hålla sig frisk och kry! ;)

    Må gott och ha en fortsatt fin helg!!!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  35. Hmm..och här verkar det vara tvärt om....:-P Men nog låter det skumt att du inte kan sjukskriva dig? Måste man ha privat försäkring eller? Har ju ingen koll...Men jag vet min pappa hade företag och sa han aldrig kunde va sjuk...
    Men grannen är då sjuk och har förtur till sjukvården:-(
    Va kul det låter med Ikeaparkeringsloppis:-) Synd jag har 27 mil till närmaste...
    Försök ha en trevlig helg, jag jobbar själv på det:-P
    KRAAAMAR och tack för din hälsning

    SvaraRadera
  36. Absurt kära du, hur man kan bestämma. Tror det är bäst du hittar fina fynd som piggar upp.

    Tror jag ska sova snart, bäst även för mej om jag ska var pigg.

    Kram till dej och var rädd om dej, förstår att det är fullt upp att vara egen företagare.

    Mina föräldrar hade eget företag, så jag vet ...............

    SvaraRadera
  37. Hoppas du får hålla dig frisk. Att vara egenföretagare är inte alltid en dans på rosor, vilket många verkar tro. Hoppas du får hålla dig frisk ojch kolla över de andra försäkringsalternativen.

    Hoppas du gjorde fina fynd!
    Stor kram / Kristina

    SvaraRadera
  38. Ja, vad ska man säga?? I denna värld ska man vara lagom eller normal, vad det nu är??
    Du får helt enkelt hålla dig frisk.
    Ha en toppen söndag.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  39. Det är ett nålsöga som ingen verkar platsa i... Men du har allt på din sida. Din sköna attityd till livet, din ständiga förmåga till att hitta saker att vara glad åt. Och ditt estetiska sinne som hela tiden gläder oss andra också. 1-0 till Milla! Kramkram

    SvaraRadera
  40. loppis är bra för själen <3

    SvaraRadera
  41. Och jag missade hela balunsen... måste börja läsa tidningen bättre! Jag som älskar loppisar :(
    Jag håller på dig!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  42. Hoppas du hittade lite roliga saker på loppisen! Själv höll jag mig därifrån, lite rädd om plånboken och utrymmet här hemma =)
    Visst är det galet med sjukförsäkringar och dyligt?!? Allt som har med sjuka att göra, har en nära vän som är sjuk och hade hon inte orkat kämpa om olika saker som hon haft rätt till så vet man inte hur det hade slutat... Helt galet, man kan inte vara för sjuk...
    Fin bild du gjort med dina fina fynd =)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  43. Gillar din ordinering för att hålla sig frisk, - tror nog det är därför jag också håller mig på benen!
    Att IKEA anordnade loppis idag har jag missat helt, - blir kul att höra om du gjorde några fynd.
    Ha en fin söndagkväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  44. Hur kan man vara FÖR sjuk för att få sjukpenning låter helt befängt men man hör dessa galna historier gång på gång. Tragiskt hur försäkringskassan får behandla människor. Ett heltidsjobb att hålla på och tramsa med dem, jag hoppas det löser sig för sig.

    Fina loppisfynd du visar, tror min mormor har såna blå tallrikar de är så fina. De har jag bestämt mig för att ärva :)

    Kram F

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...