11 april 2014

När livet snurrar fort

När livet snurrar fort

Sovrummet är inte klart... men det är fint på byrån : )

NU

Att hinna se
det där lilla

att vara närvarande
att njuta av kaffet
och utsikten

det var insikten

om det viktigaste i livet

det var så tydligt

när livet höll på att gå förlorat



Som jag njöt av denna bukett... dags för en ny i helgen : )

Livet har snurrat på i full fart
den senaste tiden

en massa roligt händer

men då
just då

är det så viktigt 
att jag tar den där koppen

och min insikt

och sätter mig och tittar på utsikten

tar en påtår 
med tacksamhet

över att leva


Pop up-butik
Något av det roligaste jag gjort. Snart kör vi igen : )

Önskar alla ni som kikar in en fin helg!

Milla

17 kommentarer:

  1. Ja, det är jättefint på byrån! :)
    Ibland får saker och ting bara ta sin tid, kan säkert vara bra att det får mogna fram. Jag håller också på med sovrummet... fortfarande! Det ena ger det andra och så har man fått fler idéer som ska iordningställas... kul, kul!
    Kul också att det gick så bra med butiken, det kanske blir för gott och i framtiden!?
    Trevlig helg på dig, Milla!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Så fint!
    Och så fint med blommorna, vackra och sköra.

    Tacksamheten över livet...
    Den är vacker och jag hittar den oftast i det lilla.
    Där jag stillar mig en stund och slås av hur förbaskat bra jag har det. I min trygghet med människor jag älskar.
    Där det ytliga inte spelar någon roll utan där det är just livet i sig som är en gåva.
    Det är en euforisk känsla!

    Fina du, en mjuk lördag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Vad klokt skrivet. Det är ju så, när livet snurrar så fort, det kanske är då man ska bara sätta sig ner. Man kan ju hoppa på snurren igen, när man vill. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Milla!
    Hoppas allt är bra med dig! Kloka ord..Idag har jag bara fått ta det lugnt, åkte på magsjuka. Hade en massa punkter på "att-göra" listan men det var ju bara att glömma och vila istället:)

    Vad fint du har det där på byrån. Spegeln är snygg! En sån i en lite längre modell står på önskelistan till vår hall.

    Ha en fortsatt go helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Att ta den där koppen och fundera lite och stanna till. Vilken resa du har gjort. Och så underbart med pop-up butiken och att det blev så roligt.

    Så himla fint du har gjort, hemma.
    Harmoni.

    Kram Lissen

    SvaraRadera
  6. Både vackra och kloka ord, Milla.
    Jag höjer min kaffekopp i en skål för dig! =)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Så sant.. jag försöker leva så var dag men ibland rusar det givetvis iväg....Stilrent och skitsnyggt!! Och vilken urfint kök du har!!!!

    SvaraRadera
  8. Kloka du....fina tankvärda ord! Och....oj så fint du har det i ditt hem!
    kram kram tina

    SvaraRadera
  9. Kloka tankar.
    Så fina bilder. Kram - och glad påsk.

    SvaraRadera
  10. Alltid så fint hos dig och alltid kloka tankar. Nog är livet något att vara tacksam för.
    Kram och Glad Påsk!
    Maria

    SvaraRadera
  11. Så vackert! Och så otroligt fina saker du gör. Jag har suttit och gått igenom webshopen....så mycket fint!
    Glad påsk på dig!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  12. Hoppas du får en fin och trivsam påsk, med vila, familj och lite roligheter.

    kram

    SvaraRadera
  13. Vissa lärdomar man gör är sannerligen viktigare än de flesta.

    Så klokt att lyssna till kroppen och att minnas att uppskatta livet.

    Ett viktigt inlägg. Tack för påminnelsen.

    Glad påsk

    SvaraRadera
  14. Du är så klok. Och allt vackert du skapar, tack för att du helt enkelt gör det. Hoppas din påsk är fin! Stor varm kram

    SvaraRadera
  15. Du är så klok <3

    Underbart arrangemang med blommorna!

    SvaraRadera
  16. Så kloka ord! Verkar som att du verkligen tar till dig av den vetskap du drog av erfarenheten och stannar upp ibland. Tänk vad lustigt att du kan säga det till andra men att det inte är så lätt att få andra att verkligen förstå att uppskatta det man har. Jag ska i eftermiddag stanna upp och njuta av det jag har, tack vare dina ord. Faktiskt - jag tror jag stannar upp och njuter både just nu OCH i eftermiddag när jag träffar barnen :) Tack!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...