09 januari 2017

Att växa tar tid


Det krävs tålamod
och kanske flera försök

Men efter lång väntan
när grunden är lagd
och ett rotsystem bildats
att hämta kraft ur

ur sprickan
växer något nytt och friskt
skört och fint
och fyllt av liv

Och även om det tar mer än en livstid
att växa färdigt
så är hela resan spännande
från det lilla ekollonet
till den stora eken




Ekplantan och febern har gjort mig sällskap i ateljén idag
det kluras på ord till nya grafiska mönster
i en handgjord kollektion på handgjort papper

Och jag har pratat i telefon
med fina vänner

Så dagens Pro360 blir så självklar - skapande och vänner
två energibomber
och jisses vad jag behöver denna energi just nu

OCH liiite sötlakrits

Varför blir en såå sugen på lakrits vid feber???


Smask och fin måndagskväll!

Camilla


5 kommentarer:

  1. Krya på dig!
    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet och så vacker den är den lilla ekplantan.
    Ja, just så är det nog med oss människor också.

    Fin tisdagskväll till dig
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Du får gärna ta bloggpauser, men jag saknar dina inlägg och blir orolig att det hänt något!?
    Stor kram från Lisa

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig text, Hälsningar från Schweiz //Sofia
    (http://sofiacm.com min blogg för stil och inredning)

    SvaraRadera
  5. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...